Den där resan..

Så. klockan 6 den 25:e gick jag upp och typ packade om för jag hittade inget bra jag vågade ha på mig som inte var nerpackat. Det tog inte sådär väldigt lång tid.
Sen kom Julle och så åkte vi till flygplatsen. Jag hade asont i magen, eftersom det vore opraktiskt att svimma och sånt.

Hittade till gaten aldeles själv! Brabra. Sov hela flygresan. Lika bra det med. Sen var jag framme i Amsterdam! Shitshitshit!! "Ifall du inte får båda boardingpassen på Arlanda så får du gå till Transfer när du kommer till Schiphol" hade pappa sagt.
Jag fick båda boardingpassen på Arlanda, så jag gick till Transfer i alla fall. Där sa de att jag inte behövde hämta ut mitt baggage. Yay!

Så jag traskade omkring på "terminal" F med en liten vagn och var lycklig över den lilla vagnen som rullade väldigt tillfredställande, och över rösten i slutet av alla rullband som sa "mind your step" så att man inte skulle snubbla när bandet tog slut och DÖ!! Lyckades även få till internet på min iPad. 4 x 15 min trodde jag. Det dog efter en kvart och jag fick inte igång det igen. Liite störigt det för jag hadeförlagt Liisas nummer och tänkte att jag kunde kolla upp det igen om jag hade internet. "Men det behövs väl säkert inte iaf" tänkte jag som var för lat för att försöka betala för mer internet.



Andra flygresan gick bra den med. Var inte lika trött längre så jag sov bara lite i början, sen satt jag och lyssnade igenom en massa Yogpods och hjälpte min granne fylla i imigrations-formuläret som vi fick. Han bodde i Spanien, skulle till Ghana och hälsa på sin familj.

Sen kom jag fram och då knasade det lite. Planet var lite sent. 19.55 skulle det vara framme, var gissningsvis inte framme fören 20.15-ish. Chillade med att ta mig av planet så jag var på den sista bussen från flygplanet in till flygplatsen (lite sådär onödigt med en buss, det tog säkert mindre än 30 sekunder att åka den). Sen var det kö.. kö kö kö kö kö kö kö, till passkontrollen. Kö till passkontrollen i nästan en och en halv timme. Jösses :o Och efter det bagage, som inte tog alls lika lång tid, men jag kände mig lite lost över vilket bagageband som gällde och sånt.
Sen äntligen kom jag till ankomsthallen och blev direkt påhoppad av en taxichaför. "I am meeting a friend" försökte jag förklara och taxichafören insisterade på att vi skulle ringa.. ringa det där numret som jag inte han med att hämta från mailet. Fanns internet i en halvtimme för en tia dock. Så det löste sig med det även om det var lite onödigt krongel. Tsstss, dumma taxichsffis :(

22.30 var jag nog äntligen i huset. Mr. York kom och tog mina väskor och Liisa dumpade mig på Hafen för hon och Timo, som vart med och hämtat mig på flygplatsen skulle iväg någonstans tror jag? Kanske.. eller så ville hon sova xD iaf så visade Hafen mig rummet som jag skulle ha. Men elen var lite sådär.. eeeeh.. så han lät mig välja om jag ville ha det rummet, utan AC, men egen toa och allmänt mycket plats, eller om jag ville ha ett annat rum med AC, men som var fullt med grejer och allmänt mindre. Jag tog rummet med AC. punkt.
Jag behövde ta min malaria-tablett så vi gick och letade rester i kylen och sen satt vi i min säng (som vi spenderade säkert en halvtimme med att leta lakan till, då det var en dubbelsäng/madrass och det bara fanns enkel-lakan) och Hafen berättade om hur saker funkar här. Att man får vänta en timme på mat på restauranger, två timmar om man har lite otur. Att man inte ska dricka vattnet i kranen alls, helst försöka undvika att få i sig det när man dushar och så också, istället kan man dricka vatten ur påsar! Vilket är lite sådär halvlurigt att bemästra, och allmänt awesome i övrigt. Att folk i Ghana stirrar på en och ropar "Obruni" efter en. Sen skrattade han åt att jag var var svensk och därför kommer ha ännu jobbigare än honom med att vänja sig vid det.
Sen fick jag sova :)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Fan vad intressant det låter :DDD

Och vad betyder "Obruni"? xD

2011-09-28 @ 19:10:21
URL: http://heatwawe.blogg.se/
Postat av: Linus

"Obruni" är deras ord för vita människor xD Men det är inte illa menat på något vis :)

2011-09-28 @ 20:07:56
URL: http://giefkaka.blogg.se/
Postat av: moster Marie

Ville bara säga att jag tycker du är jättemodig, som hoppar på detta äventyr! Visst är det häftigt att upptäcka en massa männsikor, som inte alls är som du - men intressanta i alla fall! Marie

2011-10-09 @ 15:53:40
Postat av: Anonym

Ah, "obrun", makes sense. :3

Hahaha, nejdå. Skoja bara :D



Har du det bra? c: tycker också du är modig

2011-10-24 @ 19:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0