Bekvämlighet

Så vi drog iväg till Jerrys efter middagen, Jag, Hafen, Jenny och Johan. De senare ville se ett "local spot".. och jag kunde inte riktigt med att säga att jag hellre sitter på kontoret och spelar minecraft, så jag hängde på.
Egentligen är jag väl glad att komma ut och göra något annat. Märka att jag är i Ghana...
Fast jag är ju himla glad i att sitta på kontoret och spela minecraft också!



Men Jerrys är trevligt. Även om det blir ungefär lika poängfyllt med luftombytet "Jerrys istället för verandan" som mitt luftombyte "ghana istället för stockholm" när jag ändå bara sitter och spelar minecraft och inte ser landet. Men jag är bekväm jag behöver ta det i små doser. Jerrys ikväll tillexempel. Lagom dos.
Hafen är på mig om det. Att jag inte går ut. Inte åker iväg någonstans. Jag vet att det mest är för att retas, och näst mest för att han tänker att jag egentligen vill ut men inte vågar och att jag behöver en liten knuff. Timo är ännu mer rakt på sak om det när han är här "Why are you in Ghana anywhay? What are you going to tell your friends about Ghana when you havn't seen it!".. Hafen gör det som sagt mycket för att retas med mig också. Ifall Jenny eller Johan frågar mig om man lär sig hur man ska beskriva vägen hem för taxisarna efter ett tag så kan han säga något i stil med "well she wouldn't know, that would imply that she actually left the house"
Och ja jag sitter inne mycket...
Och ja jag kanske skulle komma ut mer om det inte var så läskigt..
Och visst är det lite synd att ha varit i africa och inte sett några djur eller djungler eller annan ball natur.. men jag trivs jävligt bra på kontoret. Och jag kom inte hit för att se djungler och djur. Och jag ska damn well inte behöva känna att jag måste ut trots att jag inte riktigt vill egentligen bara för att folk förväntar sig att höra om andra grejer än kontoret!
Jag ska ut för att jag själv vill.. inte för att den här bloggen ska bli intressantare eller för att Timo ska sluta säga att jag inte har sett riktiga Afrika.

Kommentarer
Postat av: anna kerstin

afrika är inte djungler och djur! afrika är att gå och handla bakpulver i en jättefin burk. afrika är hemmagjorda pommes frites och att ha potatis och ris till samma mål mat. och den där grejen med att alla män typ vill gifta sig med en så fort man går utanför dörren (okej överdrift, men det kanske påverkar hur mycket man går ut...).

2012-03-09 @ 07:31:54
Postat av: Linus

Afrika är djungler och djur också. Men mer det där andra.. och inte så mycket djungler och djur som folk hemma förväntar sig.

Det är svårt att beskriva det exotiska med ett land som man känner sig så relativt hemma i...

2012-03-09 @ 21:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0