pratar ni alltid om sånt här när ni äter?


Yep.

Vi satt och pratade om ramsan "tack för maten den var god, hälften spydde...".. Liisa och Andreas debatterade om ifall det var "resten dog" eller "hälften dog" (själv sa man "11 dog" på min tid) som var den korrekta fortsättningen, hurvida det spelade någon roll ifall det var samma sak och om det nödvändigtvis är samma sak.
"This conversation is derailing" Sa Johan sakligt och gick.

Det känns lite som en reality-TV-serie att bo här.
Inte minst när jag formulerar mig "den här veckan har alla i huset varit sjuka utom jag" när jag påbörjade ett inlägg igår. "Alla i huset" jepp.
De börjar må bättre nu i alla fall. Och jag och min apparent stålmage klarar oss utmärkt. "It's galvanized!" säger Andreas entusiastiskt nu och då och Hafen tittar konstigt på honom.
Men det är nice att folk är på bättringsvägen för det blir lite segt och grinigt när folk inte mår helt bra. Inte kvalitéts-TV då liksom x)


Vid lunchen igår så kom Andreas in på hur han ibland på nätterna när han försöker sova ligger och tänker på typ olika scenarion och vad de skulle göra för klimatet. Typ ifall man skulle flytta Mount whatever i USA till Washington. Eller Gräva bort halva Norge. Eller "sånt".
pratar ni alltid om sånt här när ni äter?
Frasen som gått till historien i vår familj x) som jag alltid kommer att tänka på när man kommer in på ett sånt där nördigt samtalsämne. Fredrika var hemma hos oss och åt middag någon gång och vi satte igång att diskutera avståndet till solen eller något annat i den stilen. För ja, vi pratar alltid om "sånt här" när vi äter. "vad pratar ni om då?" undrade vi.. "typ vädret... och hur vår dag har varit..".
Sånt där som gör att jag älskar min familj ♥ och som antagligen bidrar en stor del till att jag ändå trivs jävligt bra här.

Kommentarer
Postat av: Albin

Haha ja man blir lite avundsjuk på sådana konversationer faktiskt ;D känns som om middagen blir lite mer givande då på något sätt :)

Vädret vet ju alla hur det är ändå lixom :P

2012-03-21 @ 18:59:45
Postat av: Vilgot

Vi pratar ganska ofta om off/nördiga saker när vi äter men ibland blir mamma trött på det och typ tvingar oss prata om verkliga människors verkliga liv :(

Hon är lite så att hon lätt tycker att diskussioner blir "tjafsiga". Vilket de blir, men det tycker ju inte jag och Anton gör något. Det blir oftast betydligt mer tjafsigt att försöka tvinga samtalsämnet till något annat liksom <.<

2012-03-29 @ 11:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0