Aplications!

Såna där som man måste skriva för att få in pengar när man inte har tillräckligt med kunder än i ett sånt här nystartat företag.

Tydligen är det ännu mer plågsamt att skriva aplications för Liisa sitter och kvider och snurrar runt runt i sin kontorsstol och Andreas har sitt "ledsen-fejs" x)
De har skrivit på den där ansökan hela veckan känns det som. Båda två. Och den blir aldrig klar! För det är så jäävla tråkigt att skriva. Och det måste bli bra.. annars blir det inga pengar, och det är mycket pengar den här gången så vi vill ju verkligen ha dem :\


Jag är ganska lycklig över att jag inte vet vad företaget gör tillräckligt bra för att kunna skriva de där ansökningarna. Annars hade jag säkert blivit satt på det. Som den puchover jag är..
Så jag sitter och är ganska så nöjd med min eftersläntringsbokföring. Som inte alls är lika jobbig som den vanliga.

Ansökan måste in idag. Innan 12 svensk tid. Vilket betyder att Liisa och Andreas kommer sitta här på kontoret och och vara maniska fram tills dess. Slita sitt hår och skrika på varandra ena minuten och skratta hysteriskt över sin plåga i nästa x) För det är sådär man blir, tillslut bara sitter man där och skrattar åt hur jävla dåligt man mår.
Det gillar jag med Liisa. Att hon reagerar så på press. Jag har oftast tålamod med folk som blir genuint sura. Jag blir själv genuint sur under press ibland, vid vissa omständigheter (typ när jag måste skriva labbrapport ensam samtidigt som jag måste umgås med Jens och Julle efter att de har haft labb (bara en av de där gejerna i taget kan jag hantera, båda samtidigt och det blir jävligt lättantändligt)).. men även folk blir riktigt griniga under press mer som regel än undantag har jag förståelse för, men det är fan så mycket trevligare när man bara spårar ur och flummar sönder istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0