Första Advent

Igår tillbringade jag och Liisa större delen av dagen i köket. (And before you start to poop sexist jokes så vill jag bara påminna om att det här är den bloggen som större delen av min släkt och familj läser.. right. Rumsrent! And all was well.)
Vi bakade pepparkakor, kokade gröt och glögg!
Inga lussebullar. Jag och ben åkte runt halva stan i fredags för att leta ingredienser och saffran var det enda vi inte lyckades få tag på. De ska få in det i A&C-mall imorgon. Antagligen en ghanesisk "imorgon" vilket innebär typ någon gång till påsk.
Men vi kan ju dra dit och kika iaf. skadar inte





Sen plockade vi fram pyssel; 6 stycken olikfärgade A2-ark, paketsnöre och tejp. Fuck yeah! Och jag brukade tycka att pysslet i församlingshuset var lite för magert för att vara riktigt roligt... där fanns det iaf silverpennor.



Liisa hade pyntat Vesper också ^^ och hon satt still länge nog för att jag skulle kunna ta en bild trots kass belysning :o



Jag skapade en väldigt eldfarlig adventsljustake med moss-substitut som jag och Ben köpt längs vägen.



Så satt vi och pysslade och donade, åt gröt och drack glögg ett tag och när vi var klara såg bordet ut som ett bombnedslag av alla klichéer. Pepparkakorna hade 2 matskedar kardemumma istället för 2 teskedar eftersom jag inte orkat bry mig om att vara uppmärksam när jag läst receptet. När jag skummade igenom det för att skriva inköpslistan missade jag kardemumman helt och hållet. som tur var behövdes det till glöggen så det blev inhandlat iaf. Men jag kan inte säga att jag tycker att det märks att det är för mycket kardemumma. Ingen annan som har klagat så..
Julstämning!
Fast det känns som fejk-jul. Som att vi fick för oss att leka att det var Jul den här helgen, på låtsas. Och baka och lyssna på julmusik och pyssla och allt det där.. som ett lite underligt skämt typ. Det känns inte ett endaste dugg som Jul på riktigt.
Sen är det ju nästan en månad kvar också... men lite mer julstämning brukar jag nog ha hemma vid den här tiden.

Kommentarer
Postat av: Inger

Äntligen ett nytt inlägg på bloggen... Har saknat det! Gullig vovve! Kram

2011-12-01 @ 09:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0