24:e Oktober 2011

Skrivet på min iPad i morkret och internetlösheten:


Allt har sådär lagom gått åt prutten idag..
-igårkväll dog strömmen så vi försökte hålla kylen levande över natten genom att hooka upp den till reservbatterierna (fast vi åt upp glassen i frysen iaf)
Så när man vaknade imorse: ingen ström. Ingen ström och ingen reservström. Så det fanns sådär ingenting alls att göra ungefär, så vi åkte till "star bite"

Ghana-ripoffen av "starbucks" xD och drack smoofies till lunch. Vaaaaarmt!! Jag ville dö litegrann.
Efter lunchen åkte Hafen hem till Kate igen för där gick det iaf att jobba. Jag häftade kvitton. Men så lyckades elektrikern fixa ström igen. Även i mitt rum! Inatt blir det AC-party!! Woo!
Internet fungerade dock fortfarande inte, för, som vi kommit fram till på star bite, så hade abonnemanget gått ut och behövde fyllas på. "Men då gör vi det" sa vi. Men så skulle di och da och döö fixas först, och sen vart det ösregn och så skulle vesper kissa och så kom Liisa på att hon behövde byta kläder och när vi kom iväg var klockan en bra bit över 5.
Himlen var kolsvart, inte för att det var sent utan för att regnmålnet Orvar täckte heeela himlen, så gott som. Vi kom till Zenith-bankomaten innan regnet vräkte ner igen. Där gick det inte att få ut pengar så vi åkte till Accra-mall för att fixa cash där istället. Nope. Men vi köpte credits till vår back-up-router iaf. Så fick vi ut någonting av resan.
Och när vi kommer hem: ingen el! :D såklart. Världens storm ute, det hade blåst mer ett träd över vägen vid Emanuel Eye Clinic, så det är väl vettigaste anledningen till ett strömavbrott se jag kom hit. Men jävligt störigt nontheless.
Inget internet på hela dagen.. Och allmänt taskigt internet dagarna innan.. Huuu... Utan snus försmäktar jag xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0