Data entry

Vi pluttar in siffror i excel. Excel är kul, man känner sig överlistig när man gör fnuliga script för att slippa föra in och räkna saker för hand. Vilket är precis vad excel är till för så man är inte ett dugg överlistig men det är besides the point.
Vilgot för in siffror och jag gör grafer mest. Vi blir lite småoense om hur vi ska lägga upp det. Vilka siffror som ska vara vart för att bäst få plats med allt. Mest för att jag gärna ändrar mig och sitter alldeles för länge och fipplar med den första dagen tills den är perfekt och då har Vilgot redan gjort en hel massa dagar och har inte lust att ändra på alla. Sen att Andreas inte riktigt har bestämt sig för vilken data han vill ha med fören vi har hunnit börja en massa gör ju sitt också.
Men jag gillar excel. Drömde om det hela natten i onsdags.. mins inga detaljer.
 
Idag är en lugn dag. Jag borde jobba lite med graferna för andreas ville titta på dem på måndag och jag är inte klar :\
 och vi har sovit utan AC för strömmen var borta i fasen i vårt rum men inte resten av huset så då är det så onödigt att köra generator. Så vi har inte sovit jättebra. Men det får man räkna med. Det är ändå afrika, vi har klarat oss jättebra hittills, det här är första natten utan AC sen vi kom hit. Och ska vi sefaria något så kan man inte räkna med AC. Bara att vänja sig.
 
Igårkväll var vi på bio. Såg olympus has fallen. Vid ett tillfälle när Morgan Freeman säger något coolt ropade någon ett par rader bakom oss "Black Power" över hela biosalongen. Sånt där som inte händer i sverige :p Folk skrattade, det var fint.
Också så äter man popcorn med socker här. Så det känns ju fel. Men det är jävligt gott. På ett annat sätt än vad popcorn med salt är. Men gott. Det känns ännu mer fel. Jag vet inte om de bara häller på sockret som man gör med salt eller om de rullar popcornen i det för de blir väldigt kladdiga all over. Får prova om man kan göra såna själv hemma sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0