The Peepööls

Vi är inte fullt hus än.. även om vi känner oss lite som fullt hus så ska det komma tre? eller fyra? pers till inom typ en vecka.

Liisa the greatest - 28 år. Det är hon som är boss! Det var hon som hämtade mig på flygplatsen och det är hon som ger mig arbetsuppgifter, skickar mig till köpcentrat osv. Hon gör inte direkt något meteorologarbete utan duttar med allt sånt där runt omkring, sånt där som man inte tänker på faktiskt behöver göras; ringa folk, ansöka om pengar, köpa fika. Och det är sånt jag ska hjälpa till med när jag är här mest. Sen får jag ju kika när de håller på med meteorologi-stuffs.. men jag lär väl inte lära mig så mycket att jag faktiskt kan göra någon nytta där. Liisa vet inte alltid precis hur hon vill ha det, men hon vet precis hur hon INTE vill ha det, utöver det så är hon ganska lite lik mig ibland, på det sättet att hon är ganska sprallig och goofy av sig..typ. Det är henne jag hade den första kontakten med när vi skulle bestämma om jag skulle komma innan hon gav mig en annan kontaktperson, Andreas.

Andreas Doctor - 32 år. Är anledningen till att jag är här så gott som. Han jobbar på KTH och hade Pappa som handledare när han doktorerade.. uhm, tror jag. Han tycker om wiskey. Han är även tv-meteorolog på 4an. Andreas är snäll, och som Pappa på väldigt många sätt., bl.a. humorn och det engelska uttalet. Andreas är även Liisas pojkvän.

Hafen Snowflake - 40 år. Hafen är Amerikan! Han är även allas vår hackkyckling (därav snowflake.. delvis), mest Liisas, men Liisa bestämmer så... Hafen har ett för mig väldigt konstigt namn.. och jag är inte helt med på hur det ska uttalas heller. Liisa uttalar det [Hejfen] medan Andreas utalar det mer som Nathan, fast med H. Hafen själv säger ju inte sitt eget namn så ofta.. Hafen sover middag varje dag och försöker lära sig franska. Öhm.. allmänt skoj och intressant iaf.

Pia - 44 år Pia är meteorolog på svt (ni kan googla "väder-pia" och hon är första bilden.. (faktum är att ni kan googla "väder-andreas" och andreas är andra bilden också ^^)) Pia har precis som jag aldrig varit här nere förut och eftersom hon och Andreas kom ner efter mig så känner speciellt Pia ibland det som att jag har hur bra koll på läget som helst. Vilket jag har, såklart :o Hallå lixom.

Michael - Vår "Alltiallo-kille" Han håller bland annat på att bygga en soffa åt oss. Han typ handlar och donar med saker som Liisa tycker att hon inte har tid att göra. Ungefär samma sorts jobb som jag med andra ord. Fast att han är en local så han har bättre koll och så. Han är bra på pingis och jättesnäll :)

Chef - Chef är från Togo, som är franskt. Han lagar så jävla god mat! Och han är mysig som fan. Han skojjar och har sig och verkar så jävla glad.

Mr. York - 75 år. Mr. York är också jävligt mysig. Han är typ fastighetsskötare. Sitter i ett litet hus vid grinden och öppnar och stänger åt en. Han är såå dedikerad till sitt jobb. Ifall vi är ute sent på kvällen sitter han uppe tills vi kommer för att kunna låsa porten. Stört pigg för att va över 70!

Emmafa - Emmafa städar och tvättar. Hon syns inte så mycket. Ibland skickar Liisa henne att handla något, men mest smyger hon omkring och donar i de rum man inte är i. Säger inte så mycket. Andreas berättade att i början tyckte han det kändes jobbigt med folk som gjorde allt åt en, bortskämt och så, så han brukade hjälpa henne att diska. Det hade hon tagit som att han tyckte att hon diskade dåligt :( Så fungerar det här..


Och senare kommer Mats och Caje och Jennifer.. me thinks

Kommentarer
Postat av: Stefan

Skönt gäng. Lycka till allihopa.



P.S. Jag är oskyldig. Hade inget med Andreas doktorerande att göra. Det klarade han alldeles utmärkt ändå :)

2011-09-30 @ 08:55:02
Postat av: Cissi

okej då.. men du nämnde att han doktorerade eller något sånt, jag lyssnar inte nogranare än så verkar det :)

2011-09-30 @ 19:44:34
Postat av: Julian

Mina favoriter är (baserat på det här inlägget och lite skype) Michael (Han är bra på pingis och jättesnäll :)), Mr York (<3!!) och Emmafa. Emmafa verkade SNÄLL!!



Hej Cissi! :D

2011-09-30 @ 20:54:40
Postat av: Grandma

Kul och intressant att följa dina förehavanden där nere. Är det väldigt varmt?

2011-10-01 @ 13:17:02
Postat av: Cissi

Hej Lulan! :D



Det är varmt men det är inte extreeemt varmt :)

2011-10-02 @ 18:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0