Idag har vi varit på stranden



Klockan halv nio gick jag upp för vi hade sagt att vi skulle dra iväg vid halv tio. Hafen, som inte sover här undertiden Pia och Mats är här, han får inte plats, skulle plockas upppå vägen. Liisa hade åtskilliga gånger igår försäkrat sig om att han hade fattat var och tänkte vara i tid.
Kvart över tio, lite drygt, körde vi ut från uppfarten.
Men Hafen gnällde inte över att ha väntat länge..


Stranden var som en lång sandbank.. En 50 meter ut i vattnet. Man fick åka båt dit.






Anledningen till att vi åkte söndagmorgon så tidigt är för att alla Ghaneser är i en eller annan sorts kyrka/annat religöst cermoni-ställe.
ALLA Ghaneser är religiösa.. Så gott som. Det är asstort, affärer heter typ "trust the lord - beauty saloon" och sånt ^^.. Sen är det dock inte så viktigt vilken religion man har, sure de flästa är någon sorts kristna, men det finns en hel del muslimer (+annat flumm) och det är ingen konflikt alls! Rart rart ^^

Vi hängde runt på stranden till ungefär 3-ish. Det låg en bit utanför Accra så vi kom dit vid 11- halv 12. Det första vi gjorde var att beställa mat. Det kunde man göra på stranden och sen lagade de till maten inne vid land och körde ut den till stranden. 2 timmar tog det innan maten kom, det var inte ett dugg konstigt lång tid, så lång tid tar det att få mat ute. Under tiden badade och solade vi och jag gick en liten runda och fotograferade. Sen när vi ätit badade vi en snabbis till och så åkte vi.
Hemvägen tog kanske dubbla tiden för då hade alla kommit från kyrkan. Sen var det i alla fall inte till närmelsevis så mycket trafik som det vanligvis är för det är en lång helg här denna helg så många är bortresta.

Nu har vi kommit hem igen. Hafen har brännt sig ordentligt i nacken, för mig är det säkert bara en tidsfråga innan det visar sig att jag också har det, fast jag smörjde in mig så det kaske har gått bra. Jag är annars betydligt vitare än till och med jag brukar vara för jag har inte badat alls mycket i sommar.. Så jag lär ju bränna mig löjligt fort. Vi har alla saknat Vesper (hunden) en massa så nu är de andra ute och leker med henne. Hon är jättegullig ^^ men jaa.. Jag är väl inte sådär massor för hundar egentligen, de är roliga och söta en stund.. Men sen orkar man inte mer. Hehe ^^ men Vesper är så söt så. Labradorvalp, svensk pappa har hon tydligen, och brittisk mamma. Vete fan vad de gjorde nere i Sydafrika.

Kommentarer
Postat av: Al-Bin-Win

Wow fett fint jue, särskilt bilden i mitten!

Du får ha massa solkräm på dig till en början, att bränna sig är inte så skönt :S

2011-10-03 @ 15:51:16
Postat av: Cissi

Att bränna sig är inte alls skönt :( verkar ha klarat mig dock

2011-10-03 @ 17:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0