Idag bokför jag kvitton


Drygt hälften hamnar i högen "jag vet inte hur jag ska bokföra det här" för att kvittona är hur bleknade som helst, eller på annat vis svårt att avgöra vilket kontokort som använts för att betala/ifall det som köps är saker som borde hamna i företagets bokföring eller om det är typ muffins.
Nog för att muffins ibland är nödvändigt för företagets överlevnad.. men inte alltid så man vet ju aldrig hur viktiga muffins det var om det var muffins.

Liisa är på minisemester med Vesper så jag kan inte fråga henne.

Men det gör inte så mycket. Det ska scannas och sorteras och ha sig tillräckligt för att jag ska ha att göra med de kvitton som jag kan urskilja vad det står på.
Och hinner jag klart kan jag gissa och så får vi ändra på det när Liisa kan komma och säga att det är fel.


Annars längtar jag hem lite idag. Det har vart sån full rulle under tiden Jennifer var här så jag har knappt hunnit tänka, än mindre höra av folk hemma ordentligt. Och så har all hemma-abstinens som borde varit utspridd över veckan koncentrerats till idag istället.
Sen har jag dessutom egentligen inte "hem"-längtan utan "perioden innan studenten"-längtan.. för det är liksom då det känns som jag kommer komma hem till. Den perioden är fortfarande mitt "som vanligt". Och då går det inte riktigt att pigga upp med "jag är hemma igen om 2 månader". För den perioden är sådär lagomt lost forever.

Annars är det bra och sådär ^^

Kommentarer
Postat av: Albin

Jag är iallafall hemma när du kommer tillbaka, så lite innan studenten känsla är det ju iallfall :D

2011-10-19 @ 23:11:59
Postat av: Cissi

Rar Albin! :)

2011-10-21 @ 15:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0