Pub-quiz-night

Kom precis hem...
Det är fan svåra frågor.. Jag kan typ en per runda (det är totalt 6 rundor) ibland inte någon alls..
Guy heter han som kan ALLT! Och är anledningen till att vi vinner varenda gång ("vi" säger jag och räknar mig själv som en viktig del av laget efter att ha varit där 2 gånger.. Mjes)
"what Wood were used to make the handles for golf clubs between.." och så två årtal jag har glömt. Jag spelar inte golf.. Men det där känns som något som man antagligen inte har koll på även om man spelar.. Jävligt specifik fråga. Och så är dem allihopa.
Fast på lite olika sätt iof.
You see det är två "lekledare".. Mickey, och Chris. De kör varannan runda (varje runda har tio frågor).. Mickeys rundor har teman som "sports", "science" och "pot luck" som är typ "blandat".. Medan Chris kommer med kategorier som "Disney anagrams", "so you thinking you know..." och "music round".. Sånt som inte är omöjligt för alla utom folk i branschen frågan gäller, eller Guy, utan sånt som är omöjligt för precis alla xD
Jag såg "Disney anagrams".. "Yay! Det här borde jag ju kunna klara av" så fuck heller! Anagram är svårt!! Blev satt på att göra en lista av alla disneyfilmer jag kom på och jag skrev ner flera av dem som var med utan att reagera ett dugg.. Förhoppningsvis bidrog väl listan till lite iaf :)
Men det är kul även om det är hopplöst jättesvårt frågor. Guy kan ju allt så vi vinner ändå. Chris och Mickey försöker förgäves gräva fram något som vi ska vara shit at så att det blir lite mer intressant.
Oh Well oh Well..
Eftersom Hafen inte bor hemma fick jag ta mig hem själv en bit efter att taxichauffören släppt av Hafen dit han skulle. Visade sig att han inte hade någon aning om hur man tog sig till East Legon. Efter att vi satt oss i bilen ringde han någon han kände och frågade om vägen (vi gissade det iaf.. Han pratade afrikanska, men han sa "East Legon" så...) Hafen försökte förklara att han var ny, utan att chauffören skulle förstå att vi pratade om honom. Först försökte han på spanska.. men varken min eller hans var bra nog för att jag skulle fatta vad han menade xD efter några om och men lyckades han få ur sig "senora..*menande nick mot föraren* är inte gammal... (yeah, han kan bråttstycken av svenska fraser som Liisa har prackat på honom xD) ...but I don't mean her age." (och nej taxichauffören var inte en tjej, Hafen kallade honom "she" för att han inte skulle fatta att vi pratade om honom) ... "ahaa! Ny! Ehee"
Pust och stånk.. :) så efter vi släppt av Hafen fick jag guida taxin hem, Hafen förklarade vägen innan och det var pretty much bara rakt fram hela vägen till East Legon.. Men jag vart lite fundersam över en rondell där jag tyckte att en av de andra vägarna såg vääldigt bekant ut..
Men det gick bra bra. Hemma nu. Ska sova. Gonatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0