Utan vatten Försmäktar vi!

Nu är det på det viset att ibland tar vårt vatten slut.
Det tar tilloch med slut ganska ofta.
Tror vi har fyllt på det tre varv sen jag kom. Tre varv, tre stooora tankar varje gång. Man inser inte hur mycket vatten som går åt när det bara kommer ur kranen oavsett. Oftast när vattnet tagit slut så har vi haft regnavatten ute i några tunnor och vi har märkt det i tid så att vi kan ringa vattencentralen och be dem komma med mer.
Den här gången hade vi inte riktigt chans att märka när det tog slut för Emmafa bestämde sig efter mer än en veckas tvätt-uppehåll att dra typ 5 maskiner på rad. Och tvättmaskinen dricker hur mycket vatten som helst. Så plötsligt efter att ha haft lite klent tryck i kranen, men inte "shit fixa nytt vatten fooort!!-klent" så vara allt vatten plötsligt helt tvärslut. Inget vatten alls någonstans i hela huset.
Och Kläderna har inte kommit tillbaka från tvätten än heller. Vi börjar alla få lite ont om dem så vi sitter i lite brokiga grejer. Jag har blivit av med alla mina kläder utom en klänning! Så den har jag gått i hela veckan och vi har inte kunnat duscha på hela veckan heller. Så vi är jätteäckliga allihopa ^^
Myspys :D


Kommentarer
Postat av: John Erik

Hej Cecilia!

Det verkar spännande i Afrika! Om man åker fel i rondellen så kan det ju gå galet. Afrika är ju så stooort. Hoppas du kommer helskinnad hem.

Här fungerar vattnet - alltid. Det känns skönt.

Nu börjar det bli lite kallare här. I morse visade termometern +2 grader. Så man får ta på sig lite mer. Jag förmodar att ni har lite mer behagliga temperaturer.

Så får jag slut med många hälsningar från Västerås. Evy hälsar också.

John Erik

2011-11-12 @ 18:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0