"Hem ljuva hem"


Schiphöl! Eller va de nu stavas som.

Sitter i Airport Park och lyssnar på ankor och småbarn som leker flygplan. Har världens bästa frisyr:



Uppenbarligen går det inte att ladda upp bilder på bloggen via iPad. HEPP!!
Ni vet hur snygg jag kan vara så det gör inget.

Gick upp igår vid 10-halv 11. Godkänt. Liisa skjutsade mig till craft-marknaden å vi chillade runt där ett tag. Liisa är toppen att gå på marknad med för hon kan med att be alla de där försäljarna som kommer upp och kränger grejer sådär jobbigt intensivt och envist, att gå, på ett så otrevligt sätt att det faktiskt funkar, men på ett tillräckligt trevligt sätt att jag inte känner mig otrevlig bara av att ha kommit dit med henne. Slipper försäljarna. Känner mig inte som ett as. Win-win!

Sen fick Ben avlösa Liisa och köra mig till Ousu (kanske det stavas? Jag vet inget..) å så kom jag hem igen lagom till Andreas hade vaknat xD Timo var här... Där.. Kvällen innan, det förklarar allt! Vi skyller alla företagets alkohol-problem på Timo.

Halv 8 skulle vi åka till flygplatsen tänkte vi. Jag hade börjat packa lite på morgonen redan, sen kom jag tillbaka med en massa souvenirer som jag var tvungen att packa om lite för att få plats. Så packar jag och Andreas fram till middagen. Springer runt som lite yra kycklingar i hela huset och letar efter våra grejer/ spårar ur lite lagomt och sitter i kontorsskolans och skrattar åt Andreas päckel-snus och försöker klämma in så många ghanesiska interskämt som möjligt i en och samma mening. "we are derailing!" ropar Andreas till Hafen. "you are derailing? What do you mean by that? Cissi what does he medan by that?". Vi skrattar en stund, inte åt Hafen, även om Hafen nog tror att vi skrattar år honom, sen förklarar vi att på svenska finns det ett uttryck som är "att spåra ur". "basicly we're going nuts..". "That's aaaaaaall!!". Sen efter maten.. Vid typ tio över 7 inser jag att jag inte har packat ner datorn och alla grejer i kontoret.. Rush rush rush. Därav halvdant blogginlägg tidigare. Undrar hur mycket grejer jag har glömt nu. Så jävla nära att jag glömde kameraladdaren. Jag råkade se den precis innan jag gick. Nu hade jag väl klarat mig rätt bra utan den ändå, har väl tillräckligt många vänner med systemkameror som jag kunnat nödladda hos... Kanske + att de två batterier jag har är nästan helt fulla.
Men hittills har jag inte kommit på något jag har glömt iaf. Yay!



Gick lite halvdant att sova på planet. Folk liksom vägrade sitta still. Sprang upp och ner i gången, och han framför satt typ och kastade sig av och an i stolen. Så jag hade ingen bra stans att ha benen. Slutade med att jag vände helt om och sov med facet rakt in i stolsryggen. Mys!
Nu tar nog min andra halvtimmes gratis wi-fi slut snart.. Hemma snart!! :D

Kommentarer
Postat av: CIcci

fan va coolt! När jag var i SPanien var jag i marocko bara över en dag eftersom man kan åka båt dit liksom. Det va kul, ville se mer. Men vad för vaccin och grejer tog du innan du åkte? Och reagerade du något på att du fick annan mat än hemma?

2011-12-16 @ 10:18:33
URL: http://coramera.weebly.com/
Postat av: Cissi

Tog gula febern, hepatit A och B, rabies och tyfoid tror jag den sista var. Jag vart lite magsjuk, men det var jättelite, men så åt jag inte heller så mycket lokal mat. Men om man tar det lite försiktigt i början för att vänja sig så går det oftast bra vad jag har hört av de som var där iaf.

Hur var det i Spanien då? Har sett lite bilder :) verkade ju himla trevligt ^^ och varmt?

2011-12-16 @ 17:00:03
Postat av: Inger

Välkommen hem till Sweden! Och grattis idag!!!

Kramen

2011-12-18 @ 09:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0